Renault Logan - мало чим примітний бюджетний седан, улюбленець таксистів, перша іномарка для багатьох початківців автолюбителів. Сотні тисяч цих авто вже давно їздять по нашій країні, і здавалося б, ніяких секретів в собі Logan приховувати не може. Але все ж, якщо трохи покопатися в автомобільній історії, то виявиться, що ще з того моменту, коли він існував лише на папері у вигляді креслень, і по сьогоднішній день навколо французького автомобіля ходило безліч міфів. Деякі з них, до сих пір не спростовані, або не підтверджені.

Міф №1: модель Logan розроблялася компанією Dacia

Той факт, що виробництво «першого» Logan було налагоджено в Румунії в місті Пітешті, є чистою правдою. Так само як і те, що перші зійшли з конвеєра автомобілі випускалися з емблемою Dacia на решітці радіатора. Можливо, цей факт і породив масу чуток, після чого скептики тут же заявили, що французи всього лише переклеюють шильдики і продають Logan в ті країни, де позиції Renault традиційно сильні.
Але якщо абстрагуватися від емоцій і подивитися на факти, то виявиться, що у Румунської Dacia в принципі не було фінансових можливостей для розробки автомобіля «з чистого аркуша». А ось у французів з Renault вони були. Саме тому ще в 1998 році вони дали старт проекту X90, в ході якого на світ повинен був з'явитися гранично дешевий, але в той же самий час досить сучасний автомобіль. Передбачалося, що базова комплектація майбутнього Logan буде коштувати в Європі не більше 5 тисяч євро. Природно, що економити доводилося на всьому. У тому числі і на робочій силі, завдяки чому виробництво седана і було налагоджено в Румунії. Тамтешні робітники в порівнянні з їх західноєвропейськими колегами обходилися вдвічі дешевше.

Міф №2: в конструкції Logan використовувалися деталі від інших моделей Renault

Так, дійсно. Економії на робочій силі було явно недостатньо. Щоб автомобіль вийшов дешевим, французам довелося ще на стадії його проектування передбачити можливість використання вже наявних вузлів і агрегатів. Знаменита «Логанівська» платформа B0 в результаті стала основою для безлічі інших моделей від Renault і Nissan. Чи не довелося розробляти і нові двигуни. «Вбивця витрат» Карлос Гон порахував, що для Logan цілком підійдуть вже наявні у французів силові агрегати K7J і K7M об'ємом 1,4 і 1,6 літра. Дальше більше. Передня підвіска була запозичена у хетчбека Clio, рульовим управлінням з Logan поділився седан Renault Symbol. Не обійшлося без деталей і від моделі Megane. Остання «позичила» Logan 5-ступінчасту механічну коробку передач. Не дивно, що з ремонтом і обслуговуванням французького седана проблем не було ніколи. Кожен, кому хоча б час від часу доводилося мати справу з автомобілями Renault, вже був заочно знайомий з його конструкцією.

Міф №3: Renault Logan створювали спеціально для Росії

Приємно, звичайно, вважати, що російський ринок здався французької компанії настільки перспективним, що вона вирішила створити нову модель автомобіля з розрахунком виключно на нього, але на ділі все було трохи інакше. Седан Renault Logan спочатку замислювався як «глобальна модель», яка повинна була практично одночасно з'явитися в більшості країн, що розвиваються. Але російські автолюбителі про румунських Dacia Logan на кшталт, як і не чули. І вже тим більше мало хто знав, що французи планували постачати Logan в Індію, країни Латинської Америки, Марокко. Тобто в усі ті країни, де були проблеми з якістю палива, дорогами і платоспроможністю населення. Для деяких ринків Logan і зовсім переробили в Nissan Aprio. Остаточний же відповідь по «російському» питання дають безсторонні цифри. До 2007 року росіяни купили майже 70 тисяч Renault Logan, в той час як до цього ж моменту з конвеєрів в різних країнах світу вже зійшло понад 230 тисяч екземплярів даної моделі.

Міф №4: Renault Logan дуже швидко іржавіє

Про те, як протистояло корозії залізо румунських Dacia Logan, історія замовчує, а ось перші партії проданих на нашому ринку автомобілів дійсно дуже скоро засмутили своїх власників. До честі французів варто сказати, що відхрещуватися від проблеми вони не стали і незабаром зізналися, що руді плями стали наслідком порушеного технологічного процесу. Кілька десятків тисяч Renault Logan вирушили на безкоштовну перефарбовування, що стало для французів хорошим уроком. Автомобілі, які сходили з конвеєра потім, за рівнем корозійної стійкості вже не поступалися своїм конкурентам. По крайней мере, гарантійний шестирічний період, протягом якого не повинно було з'явитися наскрізних вогнищ корозії, спокійно витримували навіть автомобілі, що працюють в службі таксі.

Міф №5: найдешевший Renault Logan мав коштувати 5 тисяч доларів.

Це міф. Французи дійсно ставили перед собою завдання сконструювати понад дешевий автомобіль, але про 5 тисяч доларів вони ніколи відкрито не говорили. Хоча б тому, що європейцям куди звичніше оперувати американськими